بلاگمقالات

سرور مجازی(vps) چیست؟

یک سرور مجازی شخصی (VPS) درواقع یک ماشین مجازی فروخته شده به عنوان یک سرویس یا خدمات توسط یک شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنتی می باشد.

یک سرور مجازی سیستم عامل خودش را دارد و مشتری ها میتوانند دسترسی سطح بالا (مدیر) به آن سرور را داشته باشند بنابراین میتوانند هر برنامه ای که روی آن سیستم عامل نصب می شود را اجرا نمایند. برای بسیاری از اهداف سرور مجازی از نظر عملکرد معادل یک سرور اختصاصی فیزیکی قرار داده شده است و همچنین از نظر نرم افزاری خیلی راحت کافیگ و راه اندازی می شوند.

سرورهای مجازی هزینه بسیار کمتری نسبت به سرورهای اختصاصی فیزیکی  با همان منایع دارند ، با این حال به این دلیل که سرور های مجازی از منابع سخت افزاری مشترکی استفاده می کنند ، عملکرد و کارایی یک سرور مجازی به میزان استفاده و کارکرد سرور های مجازی دیگر هم بستگی دارد.

مجازی سازی سرورهای مجازی منجر به توسعه اشتراک زمان (time sharing) و چند برنامه ریزی (multi programming) در گذشته شده است.

اکثر شرکت ها سرور مجازی هاستینگ و سرور اختصاصی هاستینگ را برای خدمات وب هاستینگ ارائه می دهند به علاوه شرکت هایی هستند که سرور مجازی گیم برای بازی های کامپیوتری تحت سرور ارائه میدهند. همچنین نکته قابل توجه این است که صدور لایسنس های نرم افزاری برای محیط های چند مجرایی (سرور های مجازی ای که در واقع همه در یک سرور اختصاصی هستند) دارای چالش های زیادی می باشد.

سرویس هایی که بدون مدیریت (unmanaged) هستند باید توسط خود صاحب و دارند سرور مدیریت شوند. همچنین میزبانی های بدون مدیریت و بدون حد و مرز ، بدون محدودیت انقال داده و پهنای باند ارائه می شوند.

شما می توانید جهت مشاهده سرور های مجازی که ما ارائه می دهیم به لینک ها زیر مراجعه کنید:

[thumbnail target=”_self” src=”https://servervds.com/mag/wp-content/uploads/2018/12/shared-vs-vps-hosting-2.jpg”]

Reference : Wikipedia

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا