مقالات

سرور اختصاصی چیست؟

سرویس میزبانی اختصاصی، سرور اختصاصی یا مدیریت سرویس میزبانی وب نوعی از میزبانی وب است که در آن مشتری کل سرور را در اختیار داشته و با هیچ کس دیگری به اشتراک نمی گذارد و تمامی منابع فقط مختص آن مشتری می باشد.سرور اختصاصی بسیار انعطاف پذیرتر از سرورهای مجازی یا درواقع سرورهای اشتراکی است، زیرا سازمانها یا اشخاصی که دارنده این سرور می باشند کنترل کاملی بر روی سرور دارند، از جمله انتخاب سیستم عامل، سخت افزار و غیره.
بیایید نگاهی به برخی از مزایای سرور اختصاصی بیندازیم :

سفارشی سازی

میزبانی اختصاصی یک آزادی خاص و کنترل را فراهم می کند که راه حل های میزبانی دیگر نمی توانند آن را ارائه دهند. واقعیت این است که سرور به یک مشتری اختصاص داده می شود و همکارانی وجود ندارد که منابع سرور با آنها به اشتراک گذاشته شود. به این معنی است که سرور (و راه حل کلی میزبانی وب) می تواند برای نیازهای خاص آن مشتری طراحی شود. این خصوصیت تضمین می کند که مشتریان می توانند با توجه به نیازی که دارند یک سرور اختصاصی را انتخاب نموده و آن را تهیه نمایند.

به روز رسانی

در جهان که در آن راحتی همه چیز است و مصرف کنندگان مجبور به انتظار نیستند، لازم است اطمینانی حاصل شود که برای مثال، یک وبسایت، همیشه در دسترس است؛ خرابی سایت می تواند مشتریان را به رقبای خود منتقل کند. میزبانی اختصاصی به شما کارایی و ثبات نسبتا بالایی را ارائه میدهد و گاها تا 99.99 درصد اطمینان دارید که وب سایت و سرور شما دارای آپ تایم بالا می باشد. برای این منظور، ارائه دهندگان خدمات مانیتورینگ سرور و پشتیبان گیری را در کنار سرویس های پشتیبانی (شرح داده شده در زیر) ارائه می دهند تا عملکردها و آپ تایم خود را به صورت یکپارچه حفظ کنند.

حمل و نقل

تراکم سرور مسئله ایست که یک سرور اختصاصی نسبت به سرور های اشتراکی با آن کمتر سر و کار دارد ،  در نتیجه شما اصلا در خطر افزایش ترافیک و کندی به دلیل استفاده بیش از حد منابع توسط وب سایت های دیگری که بر روی یک سرور اشتراکی هستند قرار نمی گیرید. ماهیت سرور اختصاصی تضمین میکند که این یک مسئله نیست و درواقع یک ویژگی می باشد که این نوع سرور در اختیار شما میگذارد.

امنیت

مشتریانی که از یک پلت فرم اختصاصی استفاده می کنند قادر خواهند بود اقدامات امنیتی مانند تنظیمات ضد ویروس و فایروال را که بیشتر به کارکردهای خود متکی هستند، اعمال کنند؛ در حالی که در سرورهای استراکی با حمله به دیگر کاربران آن سرور امنیت شما هم کاهش می یابد. علاوه بر این، سرور اختصاصی واقع در مراکز داده از قدامات امنیتی فیزیکی مثل نگهبان و … برخوردار است.

پشتیبانی

برخی از خدمات میزبانی اختصاصی با سطح معینی از پشتیبانی می آیند. پشتیبانی مسئله مهمی است به این دلیل که درصد بالایی از مشتریان میزبانی اختصاصی این سرویس را برای توان محاسباتی بالا تهیه می کنند و همواره نیاز به یک پشتیبان آنلاین برای رفع مشکلات احتمالی در کوتاه ترین زمان دارند. پشتیبانی موثر تضمین می کند که اختلال در سایت به حداقل برسد. برای مثال، یک ارائه دهنده خدمات میزبانی کاملا مدیریت شده میتواند 24 ساعته در روز، 365 روز در سال پشتیبانی کند.

شما عزیزان می توانید جهت مشاهده قیمت سرور اختصاصی به لینک های زیر مراجعه کنید:

سرور اختصاصی ایران

سرور اختصاصی آلمان

سرور اختصاصی انگلستان

سرور اختصاصی فرانسه

سرور اختصاصی آمریکا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا