بلاگعمومیمقالات

میزبانی وردپرس در مقابل میزبانی وب

میلیون ها سایت با وردپرس در سراسر جهان ساخته شده اند. این سایت ساز محبوب ، سیستم مدیریت محتوایی است که به صورت رایگان در بستر اینترنت قرار دارد و میتوان از آن استفاده کرد و با اکثر میزبانی های وب سازگاری دارد . اما برای آن دسته از کاربرانی که به دنبال بهره مندی از امکانات کامل و قوی هستند و عملکرد سایت آنها فراتر از یک سایت معمولی است بسته هاستینگ اختصاصی وردپرس یک گزینه جایگزین میزبانی پایه و استاندارد است.

پلن های میزبانی : گزینه های زیاد ، پلتفرم های بسیار

از آنجا که وردپرس یک پلتفرم رایگان و منبع باز یا همان Open Source است هر کسی میتواند به راحتی از آن استفاده کند . سایت ساز های بسیاری وجود دارند که میزبانی های مختلفی برای آن ها سازگار است و میزبان ها این فضا را برای سایت ساز ها ایجاد کرده اند. علاوه بر این شرکت های میزبانی خدمات و پشتیبانی های بیشتری نیز برای سیستم مدیریت محتوا ها به کاربران ارائه میدهند که تقریبا تمام نیاز های مشتریان را مرتفع میسازد.

پلن میزبانی وب استاندارد و پایه نوعی هاست اشتراکی است که اغلب هزاران سایت روی یک سرور مشترک از منابع استفاده میکنند . که در بین این هزاران سایت میتوان سیستم مدیریت وردپرس را نیز جا داد ، پس میتوان گفت وردپرس روی هاست اشتراکی نیز به راحتی کار میکند . در پلن پایه همه سایت ها پهنای باند و حافظه را باهم به اشتراک میگذارند.

ارائه دهندگان این نوع از میزبانی وب وظیفه نگهداری سرور ها را به عهده دارند که شامل نصب ویژگی های امنیتی عمومی و بروز رسانی آن ها میشود. از آنجایی که تعداد زیادی سایت در این شرایط حضور دارند ، امکان قرار گیری در برابر بد افزار ها و سایر موارد امنیتی که از سایت های همسایه به وجود می آیند هست که باعث آسیب پذیری بالا میشود.

با پیشرفت و تکامل سایت ها آنها از خدمات فعلی میزبان خود پیشی میگیرند که باعث محدود شدن باقی سایت های همجوار آنها در استفاده از منابع میشود که این در سرور هایی که کاربران زیادی دارند و شلوغ هستند مشکل ساز میشود . در این شرایط باید میزبانی خود را تغییر دهید و به فکر میزبانی باشید که گزینه ها و امکانات قابل تنظیم بیشتری به شما بدهد که امکان مقایس پذیری در آن وجود داشته باشد.

این میزبانی میتواند شامل میزبانی سرور خصوصی مجازی (VPS) باشد که ترکیبی از هاست اشتراکی و میزبانی وب اختصاصی است. بسته های میزبانی VPS از مجازی ساز هایی برای جدا کردن فضا و منابع استفاده میکنند تا هر سایتی بتواند به صورت اختصاصی و مستقل منابع خود را کنترل کند و برنامه های مد نظر خود را نصب و راه اندازی کند.

برای سایت های بزرگ و پر ترافیک و یا سایت هایی که نیاز به امنیت زیادی دارند بسته های میزبانی اختصاصی وجود دارند که برای هر کاربر یک سرور اختصاصی ارائه میدهند . این استراتژی اطمینان می دهد که همه منابع به یک سایت واحد اختصاص  پیدا کند و کاربران هر زمان که بخواهند با داشتن پشتیبانی فنی و بسته های مدیریتی هر طور که بخواهند سایت خود را به صورت کامل مدیریت کنند.

همه گزینه های هاستینگ به کاربران این امکان را میدهد که در صورت تمایل یک سایت وردپرسی را راه اندازی کنند اما نکته ای که وجود دارد این است که خدمات پشتیبانی و فنی که ارائه میدهند ممکن است با موضوعات خاص وردپرس  و مربوط به عملکرد و امنیت آن  ، همپوشانی نداشته باشد. اما میزبانی وردپرس در تمام اشکال خود میتواند پشتیبانی  قابل قبولی ارائه دهد.

میزبانی وردپرس در مقابل میزبانی وب انتخاب شما کدام است؟؟!!!

میزبانی وب وردپرس : یک راه حل هدفمند

در حالی که ارائه دهندگان میزبانی وب عمومی از وردپرس پشتیبانی میکنند و روی سرویس های آن ها امکان نصب و راه اندازی وردپرس وجود دارد اما این پشتیبانی متناسب با ویژگی های خاص پلتفرم وردپرس نیست و ممکن است راه حل هایی را ارئه ندهد که کاربران اختصاصی وردپرس به منظور به حداکثر رساندن عملکرد سایت خود به آن نیاز داشته باشند. گزینه های میزبانی وردپرس بنا به خدمات آن ها و سطوح مختلف سرویس قیمت گذاری های مختلف و بیشتری نسبت به پلن عادی دارند.

گزینه های میزبانی وب وردپرس همان ویژگی های عادی و خدمات میزبانی عادی را ارائه میدهد با این تفاوت که این خدمات کاستومایز شده برای سیستم مدیریت محتوای وردپرس است به طوری که کاربران وردپرس در هر مرحله از توسعه سایت خود میتوانند از امکانات میزبانی استفاده کنند.

انتخاب میزبانی وردپرس یا میزبانی وب

بسیاری از ارائه دهندگان میزبانی عمومی به طور کلی یک گزینه وردپرس را همراه با برنامه های خدمات اصلی خود ارائه میدهند . البته همه آنها پشتیبانی لازم برای میزبانی وردپرس را ارائه نمیدهند . این میزبان ها معمولا سروری را برای خدمات میزبانی وردپرس کاستومایز میکنند و در کنار خدمات دیگر خود ارائه میدهند.

در سروری که برای وردپرس کاستومایز شده است تعداد کمتری سایت قرار میدهند تا تخصیص منابع به مشکل بر نخورد . همچنین این امر باعث ثبات بیشتر در محیط میزبانی میشود چرا که در حالت عادی افزایش ترافیک حاصل از تعداد زیاد سایت باعث کندی باقی سایت ها میشود.

شرکت هایی که خدمات VPS ارائه میدهند ممکن است خدمات میزبانی وردپرس را نیز ارائه دهند در این شرایط  سایت های وردپرسی میتوانند فضای خود را در یک سرور تقریبا تقسیم شده منابع داشته باشند که باعث کنترل بیشتر  و مقیاس پذیری بهتر میشود . در این شرایط VPS مد نظر برای وردپرس کاستومایز میشود که بهینه تر از شرایط عادی است . کاربران میتوانند با پشتیبانی تیم فنی آموزش دیده میزبان وردپرس یا انواع برنامه های مدیریتی بخش هایی از سایت خود را برای گرداندن به میزبان بدهند.

ارائه دهندگان میزبانی اختصاصی ممکن است یک گزینه میزبانی وردپرس را با سرور های تک مشتری ارائه دهند که برای اجرای کارآمد تر و ایمن تر وردپرس بهینه شده اند. بسته های میزبانی اختصاصی میتوانند شامل گزینه های خود مدیریتی یا کاملا مدیریتی باشد به این صورت که پشتیبانی فنی و متخصص در زمینه وردپرس داشته باشند تا مشکلات و مسائل مشتریان وردپرس را حل کند.

در تمام اشکال میزبان وردپرس میتوان از ویژگی های امنیتی طراحی شده برای رفع آسیب پذیری های منحصر به فرد وردپرس پشتیبانی کرد. از آنجا که ارائه دهندگان میزبانی دقیقاً می دانند از چه بستری برای همه سایتهای روی سرور استفاده می شود ، نصب و به روزرسانی ویژگی های امنیتی که حداکثر محافظت را فراهم می کنند ، هم در سطح کلی و هم برای نصب های شخصی وردپرس آسان تر و سریعتر میشود. تنها با داشتن یک بستر برای مدیریت ، کارمندان پشتیبانی مشتری می توانند پاسخ ها و راه حل های کاملی را برای مشکلات مرتبط با وردپرس ارائه دهند . بدون آنکه نیازی به شناخت کافی در سیستم عامل ها و خدمات مختلف داشته باشند.

چه کسی به میزبانی وردپرس نیاز دارد؟

با توجه به محبوبیت وردپرس  آن برای انواع مختلفی از کاربران ، از توسعه دهندگان ماهر گرفته تا افرادی که تجربه کم یا ناچیزی دارند ، طراحی شده است. این برنامه تقریباً در هر محیط میزبانی قابل نصب است و برای بسیاری از سایتها ، به خصوص سایت های کوچکتر و کم ترافیک ، با ویژگی های پایه آن مثل افزونه های ضروری و قالب های تک منظوره میتوان در هر پلن از هاستینگی آن را نصب و راه اندازی کرد. برای کاربران وردپرس که مایل به استفاده از پتانسیل کامل وردپرس هستند ، میزبانی بسته های اختصاص داده شده به این پلتفرم می تواند به این سایت ها کمک کند تا کارآمدتر و اختصاصی تر آن را مدیریت کنند.

از آنجا که میزبانی وردپرس می تواند انعطاف پذیری بیشتری را برای شخصی سازی و گسترش ویژگی های وردپرس فراهم کند ، این نوع هاستینگ در تمام اشکال آن می تواند همراه با تجربه یک توسعه دهنده وردپرس برای کاربران جذاب تر باشد. با این حال ، با میزبانی وردپرس مدیریت شده ، حتی کاربران بدون تخصص هم میتوانند یک وردپرس امن و انعطاف پذیر داشته باشند.

هاستینگ اختصاصی وردپرس معمولاً گرانتر از خدمات میزبانی وبی است که وردپرس را به عنوان یک گزینه در نظر می گیرند. اما گزینه مناسبی برای کاربرانی است که میخواهند از تمام پتانسیل وردپرس استفاده کنند. برای کاربران در هر سطح ، هم میزبانی وب عمومی و هم میزبانی وردپرس با در نظر گرفتن شرایط می توان ویژگی ها و کارکردهای محبوب ترین پلتفرم سایت ساز جهان را برای هر نوع سایتی در دسترس همگان قرار داد.

امیدوارم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد در صورت نیاز به هرگونه مشاوره رایگان میتوانید از راه های زیر با ما در تماس باشید

راه های ارتباطی:

  • آیدی تلگرام سرور وی دی اس : @infoservervds
  • شماره تماس شرکت : 02122912645
  • تماس از بخش ارتباط با ما

منبع مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا