بلاگعمومیمقالات

سرور مجازی (VPS) چیست؟

Vps برای هر دو سرویس سرور اختصاصی و هاست اشتراکی در دسترس است . با توضیحاتی که درباره این نوع سرویس ها و هاست ها میدهیم میتوانید درک کنید که برای میزبانی خود به چه سرویس با چه منابعی نیاز دارید و واقعا چه چیزی نیاز شما را رفع میکند.

میزبانی vps یک بستر عالی برای وب سایت های شخصی ، وب سایت های تجاری متوسط و کوچک یا بازارهای تجارت الکترونیک است. برای اطمینان از تصمیم گیری صحیح لازم است با جستجویی میزبان های مختلف vps را بررسی کنید و ببینید آیا نیاز شما را مرتفع میسازند.

 

 

وی پی اس چیست؟

Vps یک سرور اختصاصی کوچک است که گاهی سرور اختصاصی مجازی (VDS) گفته میشود. به عنوان مشتری از جانب میزبان به شما یک دسترسی ریموت به سرور مجازی داده میشود. این بدان معنی است که بسیاری از سرور های مجازی در دل یک سرور اختصاصی و فیزیکی فعالیت میکنند و به شما امکان دسترسی از راه دور به یک قسمت از سرور که وی پی اس شما است را میدهند.

به عنوان کاربر نهایی اینگونه نشان میدهد که انگار شما سرور اختصاصی خود را دارید. خدمات VPS به شما این امکان را میدهد که نرم افزار های خود شامل نرم افزار های امنیتی و … را با سیستم عامل مد نظر پیکربندی کنید. با این حال در واقعیت شما فقط بخشی از سرور فیزیکی را دارید که توسط بسیاری از مشتریان دیگر نیز استفاده میشود.

 

 

به کمک وی پی اس چه چیزهایی میتوان اجرا کرد؟

از آنجا که یک VPS یک ماشین مجازی به حساب می آید امکان نصب هر نرم افزار که با سیستم عامل سازگار باشد وجود دارد.به عنوان مثال یک VPS میتواند برای هر یک از موارد زیر قابل استفاده باشد:

  • نرم افزار های تجارت الکترونیک
  • سرور مجازی گیم – به کمک سرور مجازی میتوان سرور های بازی راه اندازی کرد
  • میزبانی وبلاگ یا همان هاست
  • وبسایت شرکت ها
  • ارسال فایل (FTP) هاست دانلود
  • سرویس ایمیلی
  • نگهداری دیتا و اطلاعات

 

 

مزایای VPS چیست؟

خدمات VPS مزایا و معایبی دارد. شاید خیلی از کاربران سایت های عادی و یا کوچک در طولانی مدت هم دچار مشکلی در استفاده از VPS نشوند اما وبسایت های بزرگ ممکن است به دلیل استفاده سایر کاربران در همان سرور کاهش عملکرد سایت خود را تجربه کنند. البته در بسیاری از مشاغل بنا به بودجه خرج شده تقریبا VPS تمام مزایا را برای مشتری دارد و هر آنچه انتظار میرود را مرتفع میسازد. 4 مزیت اصلی VPS را برای شما شرح میدهیم :

 

1:تخصیص منبع انعطاف پذیر

VPS منابع اختصاصی را برای وب سایت شما ارائه میدهد به طور خاص مقدار CPU مشخص و حتی RAM  و فضای دیسک اختصاصی به شما میدهد.با این حال اگر وبسایت شما افزایش ترافیک را تجربه کند و به منابع بیشتری نیاز داشته باشید میتوانید به طور موقت از VPS دیگری منابع را قرض بگیرید.

انعطاف پذیری مجاز توسط VPS یکی از مزایای مفید و مهم آن است. میزبانی VPS غالبا از Hypervisor استفاده میکند که نرم افزاری است که تقسیم منابع را راحت تر میکند.اگر سایت شما به منابع بیشتری برای بازدیدکنندگان نیاز داشت و یک سایت دیگر در VPS دیگر از تمام منابع خود استفاده نمیکرد شما میتوانید منابع اضافی را قرض بگیرید.

 

 

2:دسترسی Root برای شخصی سازی و پیکربندی VPS

VPS امکان پیکربندی و ایجاد تغییرات در محیط میزبانی را تا حدودی به شما میدهد. دسترسی روت در همه پلن های هاست اشتراکی و VPS تضمین شده نیست. اگر در آینده قصد توسعه در زمینه فناوری های وب را دارید و نمیخواید توسعه دهنده استخدام کنید دسترسی به پیکربندی و دسترسی روت میتواند به شما کمک کند.

جایگزینی برای VPS برای صاحبان وب سایت ها میتواند سرور اختصاصی باشد . جایی که شما منابع خود را با کاربران دیگر به اشتراک نمیگذارید. سرور اختصاصی به دلیل دسترسی کامل به تمام قسمت ها یک گزینه محبوب در بین کاربران است. از طرفی VPS با هزینه ای بسیار کمتر به شما امکان تجربه شخصی سازی را میدهد.

 

 

3: مقیاس پذیری

همانطور که قبلا گفتیم vps چیزی بین سرور های اشتراکی که منابع اختصاصی ندارند و سرور اختصاصی که تمام منابع آن متعلق به مشتری است قرار دارد. اکثر وبسایت ها با vps کارشان راه می افتد و فقط با پیشرفت و گسترش وبسایتشان نیاز به افزایش منابع vps خود دارند.

Vps مقیاس پذیر میباشد و به شما این امکان را میدهد که در صورت نیاز منابع خود را افزایش دهید. این بدان معناست که اگر از هاست اشتراکی استفاده کنید و نیاز به منابع بیشتر برای سایت خود داشته باشید باید به VPS مهاجرت کنید . با این حال اگر کار را با VPS شروع کرده باشید بدون تغییر در عملکرد سایت میتوانید با درخواست از میزبان منابع خود را افزایش دهید.

 

 

4:مقرون به صرفه

VPS نسبت به خرید سرور اختصاصی بسیار مقرون به صرفه تر است. VPS میتواند یک میزبان قابل اعتماد باشد و در کنار رشد سایت شما ارتقاء پیدا کند و در هر مرحله همگام با سایت شما پیش برود.

به جای اینکه هزینه خود را برای سرور اختصاصی بدهید که گاها بیش از 2 برابر سرور مجازی میشود وقت و هزینه خود را برای انتخاب بهترین نوع VPS با منابع مد نظر بگذارید. VPS راهی به دنیای بازی حرفه ای ها برای شما با هزینه ای کم باز میکند.

تنها اتفاق بدی که برای شما پیش خواهد آمد در بدترین شرایط آن است که نیاز به مهاجرت به سرور اختصاصی میکنید که در آن صورت با اندکی هزینه اضافه و وقت میتوانید این کار را به راحتی انجام دهید.با این وجود شما هزینه زیادی را با انتخاب VPS ذخیره کرده اید که علاوه بر آن به شما این دید را داده است که بهترین امکانات در صورت نیاز به مهاجرت به سرور اختصاصی برای سایت شما چیست.

 

 

 

قبل از سرمایه گذاری برای انتخاب VPS به گزینه های پیش روی خود دقت کنید

علاوه بر خواندن سایت ها و بلاگ ها و انجام تحقیقات آنلاین با چند شرکت ارائه دهنده معتبر میزبانی نیز تماس بگیرید و مشخصات سایت خود را با آنها در میان بگذارید و بخواهید که بهترین گزینه با توجه به هزینه را به شما پیشنهاد دهند. شاید تعجب کنید وقتی بفهمید که VPS برای شما در هزینه های ماهیانه چقدر به صرفه است.

قبل از تماس با شرکت های میزبانی لیستی از خدمات مورد نیاز خود آماده کنید و خدماتی که شرکت های مختلف ارائه میدهند را بنا به امکانات آنها و قیمت مقایسه کنید. حتما ترافیک مد نظر برای سایت خود را پیشبینی کنید و یا اگر سایت شما قبلا فعال بوده است تایم های خرابی و علت آن را یادداشت کنید. شما باید بدانید که چه سیستم عاملی نیاز دارید و چه میزان منابع برای آن لازم است و پیشبینی برای آینده سایت خود که نیاز به منابع بیشتر دارید داشته باشید.

وقتی با چند میزبان و ارائه دهنده هاستینگ صحبت کردید و اطلاعات کاملی درباره سایت خود و منابع مورد نیاز پیدا کردید و قیمت های سرویس های مختلف را مقایسه کردید به راحتی میتوانید تصمیم بگیرید که آیا VPS برای شما مناسب است یا خیر.

شما میتوانید با کیفیت ترین سرور های مجازی را از سرور وی دی اس بخواهید

 

منبع مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا